maanantai 6. kesäkuuta 2016

Miniloma Tampereella

Voitin Pata porisee -blogin arvonnassa jo alkuvuodesta illallisen kahdelle hengelle viineineen Tampereen Torni Hotellin ravintolassa nimeltä Paja Bar.
Lahjakortti odotteli kaapissa monta monta viikkoa, kunnes alkoi näyttää siltä että kesän osalta kalenteri alkoi näyttää jo pelottavan täydeltä. Johonkin kohtaan oli siis tämä lahjakortin käyttökin sovitettava. Ja mikäs sen mieluisampaa, kuin päästä johonkin ulos syömään ja kaiken lisäksi vielä ilmaiseksi.
Ja oli siitä puhetta jo kauan ollut, että Tampereen Torni hotelli on pakko käydä testaamassa. Nyt saatiin sitten lyötyä kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Isäntä lähti Tampereelle jo perjantaina rullakiekkopelien vuoksi ja minä menin sitten perästä lauantaina. Viski jäi mun vanhempien tykö hoitoon ja minä painelin ihan ensimmäisenä Ideaparkkiin, joka sopivasti oli siinä matkan varrella.
Äitille piti koiranhoitopalkaksi käydä ostamassa Volbeatin uusi levy. Sen lisäksi matkaan tarttui itselle uusi farkkutakki. Koska pitäähän mun saada johonkin ommeltua mun uusi hieno Backyard Babiesin hihamerkki! :D Olisihan siellä muutakin ostettavaa ollut, mikäli aikaa ja rahaa olisi ollut vähän enemmän.
Kello kuitenkin juoksi vähän turhankin vauhdikkaasti ja piti kiirehtää Tampereelle katsomaan isännän peliä. Pelin jälkeen ajoimme auton Tullintorin parkkiin ja siitä olikin vain pieni kävelymatka Torni hotelliin.

On se kyllä hieno hotelli. Niin ulko- kuin sisäpuolelta. Ja henkilökunta oli todella ystävällistä ja palveluhenkistä.
Meillä oli huone kerroksesta 21. Hissit oli TODELLA nopeat. Ja vaikka yläkerran Sky Bariin oli aika paljon menijöitä, pääsi hisseissä vähän "etuilemaan" huonekortin kanssa, eli hisseihin ei paljoa jonotella tarvinnut.

Kävimme pikaiseen viemässä laukut huoneisiin, vaihdettiin vaatteet ja lähdettiin ottamaan itsekin parit drinksut sinne yläkerran baariin. Harmittavaisesti terassi oli vielä remontissa, koska porukkaa riitti ja tilat olivat hivenen ahtaat. Pienen odottelun jälkeen onneksi saimme pöydän ikkunan vieressä. Siinä olikin ihan mukava istuskella, siemailla drinkkejä ja katsella hienoja maisemia.

Yläkerrasta siirryimme hissillä sitten hotellin aulaan, jossa sijaitsi kaksikin ravintolaa; Grill it (jossa oli myös hotellin aamupala) sekä Paja Bar. Mietimme, että onko ravintolat kuinka "levottomia" paikkoja syödä, koska sijaitsivat niin lähellä siinä hotellin aulaa. Ja aulassa kuitenkin riitti koko ajan vilskettä. Mutta ravintola oli tehty sen verran fiksusti, että aulan äänet ei kyllä paljoa ravintolatiloja häirinneet. Päinvastoin, kuuntelin ilolla kun siellä soi koko ajan hyvä musiikki! :) Paja Bar oli muutenkin sisustettu melkoisen hienosti. Itselle Popeda on yksi suosikkibändeistä ja kaikkea siihen liittyvääkin löytyi ravintolan sisustuksesta. En vaan kehdannut käydä kuvailemassa, kun ihmiset istuivat pöydissä syömässä. Täytyy mennä joskus uudelleen, hiukkasen hiljaisempaan aikaan.

Ruokalista :)

Ruoka oli ihan MIELETTÖMÄN hyvää. Alkupalaksi söimme lohisliderin sekä friteeratut jättiravunpyrstöt inkiväärikreemillä. Alkupalat oli helppo syödä puoliksi.

Pääruuaksi söin Lamminpään lumouksen (ylikypsää porsaanposkea ja kermakastiketta) ja isäntä söi Paja Burgerin.

Jälkiruoatkin olisivat pakettiin kuuluneet, mutta maistelimme mielummin ravintolan kattavaa olutvalikoimaa.

Syömisen jälkeen olimme jo niin ähkyssä ja väsyneitä, että kävimme yhdet oluset juomassa radan toisella puolella Alepubissa ja sitten nukkumaan! :D

Aamupala oli hyvä ja kattava. Ainoa miinus tuli siitä, että koska hotelli oli aika täynnä, oli aamupalalla ihan järkyttävä hälinä. Mikä ainakin itsellä aina vähän häiritsee sitä syömistä. Tykkään syödä rauhassa ja vähässä melussa.

Illalla kotosalla olikin aika väsynyttä porukkaa - koirakin oli ihan poikki, vaikka oli aika rauhaksiin hoidossa ollutkin. Tälläiset minilomat ovat kyllä mukavia irtiottoja normaalista arjesta! ♥

Mukavaa alkanutta kesäkuista viikkoa! :)