maanantai 29. kesäkuuta 2015

Mutakakkua kiireisille


Nyt oli sit niin makiaa herkkua, että jäi loput jopa minulta syömättä!! ☺ Ens kerralla ehkä tajuan tehdä puolikkaan annoksen. Mutta joo, tuli kyllä makeanhimo taltutettua. Hetkeksi. Viskin kanssa kyllä vedettiin alkupalaksi pari desiä kermaa ja vähän mansikoita. Tai mansikat jäi mulle, Viski hoiti sen lopun kerman litkimisen. Mietin vaan siinä ohimennen, että kuinkakohan hyvää tekee Viskin hammaskalustolle syödä kermavaahtoa kera sokerin! ☻ Mutta pitäähän sen raukkaparan edes jotain herkkuja saada, kun tosiaan tällä hetkellä kaiken syötävän pitää olla aika liemimäisessä muodossa.

Nopea mutakakku mikrossa


 4 rkl jauhoja
4 rkl sokeria
3 rkl kaakaojauhetta
3 rkl maitoa
1 rkl sulatettua voita
1 muna
1/4 tl suolaa
1/4 tl leivinjauhetta

Sekoita kaikki ainekset kulhossa sekaisin. Kaada mukiin, ja laita mikroon täydelle teholle n. 1,5 minuutiksi. Itselläni muki oli mikrossa tasan 1,5 minuuttia ja mielestäni se oli hyvä aika. Riippuu minkälaisesta koostumuksesta tykkää ja tietenkin niistä mikron tehoistakin.

Saat mutakakusta helposti gluteenittoman vaihtamalla vehnäjauhot gluteenittomiin jauhoihin.


Viime viikolla oli tiistaiaamuna ihan mielettömän upea usva peltojen ja joen päällä. Taas oli ihan pakko hakea kamera ja vähän kuvailla kaunista luontoa. Tässä osa siitä ihanasta kuvasadosta, kaikki kuvat on kotipihalla otettuja:


10 kommenttia:

  1. Upeita kuvia <3 Ootte te kyllä aika onnekkaita, kun saatte tuollaisessa paikassa asua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Anu!!! ♥ Ja muista että mä olen käynyt tiiramassa myös teidän huudit eikä niissäkään kyllä mitään valittamista ollut, päinvastoin ☺♥

      Poista
  2. Ainiin, tuota mikro mutakakkua mun onkin pitänyt kokeilla, mutta olen ihan unohtanut! :D Täälläkin on ollut ihan mielettömän hienoja usvia iltaisin/yöisin peltojen yllä, joissa ollaan fiilistelty Tipan kanssa ratsain. :P Hienoja kuvia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo on kyllä ollut tosi upeita aamuja, iltoja ja öitä. Muut ehkä kiroaa tätä kylmyyttä, mutta mä olen kökkinyt kameran kanssa pihalla ja nauttinut! ♥

      Poista
  3. Hei slurps <3 pitää testatat tuota mutakakkua!

    Ja noi kuvat <3 sanoit, että mä olen hyvä kuvaaja, mutta niin olet kyllä sinä itsekin :) <3 upeita luontokuvia!

    VastaaPoista
  4. Upeat usvakuvat! Hämähäkin seitit näyttää niin hienoilta kasteessa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hämähäkinseittejä oli ihan älyttömän paljon, tai sit tuo usva toi ne vaan hyvin esiin. Oli oikein vähän niinku pelottavan näköistä kulkea pellolla, kun kaikki oli seitin peitossa...

      Poista

Kiitos kommentistasi! :)