tiistai 9. joulukuuta 2014

Luumuviineripitkot ja jauheliha-perunalaatikko


Ei päivää ilman torttutaikinaa, vai miten se meni! ☻
Tällä kertaa teon alla oli luumuviineripitkot, joita valmistui kaksin kappalein ja jotka hävisivät parempiin suihin alta aikayksikön. Ei siis mikään ihan turha leipomus tämäkään! ☺

Luumuviineripitkot

 

4 torttutaikinalevyä
1 prk paistonkestävää luumumarmeladia
1 muna
sokerikuorrutetta
tomusokeria

Sulata taikinalevyt.Laita leivinpaperoidulle uunipellille kerrallaan 2 levyä peräkkäin. Paina ne liitoskohdistaan yhteen. Vedä pitkojen reunaan viillot,noin sentin päästä reunoista.Levitä marmeladia keskelle tasaisesti.Voitele reunat munalla.
Paista 225-asteisessa uunissa n. 15 min. Anna jäähtyä. Pursota sokerikuorrutetta pinnalle koristeeksi ja siivilöi tomusokeria päälle.


 Ruoaksi eilen oli jauheliha-perunalaatikkoa. Kannattaa käsitellä perunat kuin näissä törkeän hyvissä valkosipuliperunoissa, KLIK, ja lisätä joukkoon vain paistettua ja maustettua jauhelihaa sekä kermaa. Tähän ruokaan saa myös hyvin upotettua kaikkia juuston jämiä. Meillä niitä ei tällä kertaa ollut. 


 Tässä vielä kuva meidän riiviökaksikosta! Auttaiskohan jos niitä uhkailis, että pukki ei tuo lahjoja, jos eivät käyttäydy kunnolla...?! Tuskinpa! ☻


"Kun on tuhma, keventää joulupukin työtaakkaa."


4 kommenttia:

  1. Ihanan helppoja pitkoja :) Mä oon yrittänyt käyttää tuota samaa uhkausta, mutta turhaan. Pikkumiehellä on melkoinen riiviökausi meneillään ja jos tuota menoa jatkaa, niin joulupukki hakee vanhatkin lelut pois :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oli kyllä ihan superhelppoja pitkoja! Kerkisin näppärästi tekemään aamulla, ennen töihin lähtöä. Ja vasemmalla kädellä siinä sivussa vielä ruokin eläimet ja lenkitin Viskinki! ☺ Mä olen aika tehokas aina aamuisin..... ☻

      Hahaa ☺ voin uskoa!!! Teidän pikkumiehellä riitti sitä energiaa, mutta hei, pojat on poikia!!! ♥ Ja mun veljen lapset ainaki sulattaa mun sydämen aina ihan täysin, kun ne ensin on ihan riiviöitä ja olisin valmis lähettään ne maitojunalla kotiin ja seuravaassa hetkessä ne hyppää mun kaulaan ja sanoo, että kyllä sä Nanne oot sitte niin ihana ja kiitos että saadaan tulla tänne! ♥ Lapset on niin lapsia!! ☺

      Poista
    2. Onhan nuo ipanat ihaniakin <3 Mun veli oli eilen korjaamassa mun tietokonetta ja A oli koko ajan hääräämässä vieressä. Veljeni tuumasi vaan, että A on just samanlainen kuin heidän nuorempi tyttönsä. Suu käy aivan taukoamatta, oli asiaa tai ei :D Mutta kylläpä tähän maailmaan ääntä mahtuu.

      Mä oon kanssa tehokkaimillaan aamuisin, mutta kummasti se into hiipuu iltapäivään mennessä :D

      Poista
  2. Kiva malli pitkoiksi. Voi miten Viski on kasvanut...

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! :)