keskiviikko 3. huhtikuuta 2013

Kevät hiljaa hiipien tulevi...

Pahoittelut blogihiljaisuudesta! Syynä on yksinkertaisesti liian hienot kelit ulkona! :) Ei malta istua sisällä koneen ääressä.
Pääsiäisen pysyttelin ihan tarkoituksella kaukana tietokoneesta, mutta nämä pääsiäisen jälkeisetkin päivät
ovat menneet tiukasti ulkoillessa. Ei ole tullut juurikaan leivottua eikä tehtyä mitään erikoista ruokaa.

Tässä kuitenkin muutamia kuvia muistoksi pääsiäisestä 2013! :)

Pitkäperjantain MatchShow Salossa. Jimi ei osallistunut näyttelyyn, olin ihan vain vapaamatkustajana katsomassa ja todistamassa Eskon & Jonnan hienoa menestystä! :)
Pääsiäisenä tuli leivottua daim-sitruunajuustokakkua, saaristolaisleipää, persikka-rahkatorttua ja sitruunamarenki piirakkaa. Tein piirakan muuten samalla ohjeella kuin tämän raparperi-marenkipiirakan, mutta korvasin raparperit lemon curdilla.


Pääsiäispupu toi tälläisen ihanan korin täynnä herkkuja!! :)
Ensimmäinen picknick saunan terassille tuli myös tehtyä pääsiäisenä. Toki tämänkin olisi voinut hoitaa lämpöisemmällä kelillä, mutta sitkeästi syötiin pakkasessa ulkona ja ruokailun jälkeen äkkiä saunaan! :)

 Ja nyt on istutettu salaatit, basilikat, rucolat, persiljat, ruohosipulit ja tomaatit minikasvihuoneeseen kasvamaan. Tyyne kyllä kuvitteli että talo oli hänelle tarkoitettu! :)
Ja vielä muistoksi kuinka paljon oli lunta pääsiäisenä 2013!! 
Ai miten niin meidän pihalla paljon lunta...? ;)
 

Ja maaliskuukin ehti vaihtua huhtikuuksi pääsiäisen aikana.
Kaikkea kivaa on tiedossa huhtikuulle, mutta niistä lisää myöhemmin.... ;)

3 kommenttia:

  1. Oho! Mä en enää valita yhtään meidän lumimäärästä! Teillä sitä on "hieman" enemmän kuin meillä.

    Mä kanssa sain vihdoin ja viimein istutettua jotain, mutta mun tuurilla tuskin itävät. Jos noista purkeista jotain tulee, niin menee aikalailla arvailuksi, mitä missäkin kasvaa. Mulla oli nimittäin sellainen pieni "apulainen" hommassa mukana :D

    Mä just haaveilin, että komentaisin appiukon tekemään mulle ison kasvihuoneen vanhoista ikkunoista. Mun täytyis vaan ensin kysyä, että suostuisko se tekemään sellaisen kasvihuoneen minkä MÄ haluan, ei sellaista millaisen hän haluaa. Siinä on aika suuri ero. Muuten laittaisin ukon hommiin, mutta sillä taitaa olla tarpeeksi puuhaa ilman mun hömpötyksiäkin.

    VastaaPoista
  2. Oli toi Esko sitte niin nättinä koipiensa kanssa! :D mä pysyn varmaan tomaattien kanssa laiskana ja ostan suoraa taimet. ..mikäli tonne kasvariin ikinä mitään saa..!

    VastaaPoista
  3. Saa nähdä mitä mun viljelmistäkään tulee. Tänä aamuna kyllä näytti siltä että Rucolat ja lehtisalaatti sieltä jo kurkkaili mullan alta... :) Voi tätä yrttien kasvatuksen intoa!!

    Ja kyllä mäkin varmaan muutaman tomaatin taimen itse ostan. Haaveilen niistä amppelitomaateista! :) Mutta jos nyt itse kasvatetuistakin jotain tulisi. Viime keväänä pistin ihan liian myöhään kasvamaan. Tomaatit alko kasvamaan vasta kun alkoi jo pakkaset... :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! :)